De spirit die de modewereld veroverd
- Redactie
- 5 uur geleden
- 1 minuten om te lezen
Fotograaf en creative director Mert Alas heeft met SEVENTY ONE GIN een opvallende entree gemaakt in de wereld van spirits. Hoewel hij vooral bekendstaat om zijn werk met Madonna, Kate Moss en Kim Kardashian is inmiddels duidelijk dat deze drie iconen zijn gin ook privé omarmen.

Ze schenken het tijdens verjaardagen en private diners en nemen het mee naar shoots en reizen. Dat geeft SEVENTY ONE GIN een bijzondere positie binnen de internationale mode en cultuurwereld. Deze winter lanceert SEVENTY ONE GIN initiatief Night in Gold waarin de kunst van het vieren centraal staat.
Â

Een gin met een couturementaliteit
Alas ontwikkelde SEVENTY ONE GIN in Londen met een aanpak die eerder doet denken aan couture dan aan klassieke ginproductie. Hij zocht naar warmte en diepte die doorgaans aan whisky of cognac worden toegeschreven. De gin opent met jasmijn, roos en citrus gevolgd door honing en vanille. Tonkaboon en eikenhout geven structuur terwijl de Queen of the Night bloem voor een gelaagde complexiteit zorgt. De botanicals worden afzonderlijk gedistilleerd waarna de spirit eenenzeventig nachten rust op verschillende eikenhouten vaten. De textuur blijft hierdoor uitzonderlijk zacht en de Golden Martini is uitgegroeid tot de serve die de stijl van het merk het best samenvat.
Â
Â













